Przepis na komunikację Fan Page’a Social Deska – cz.1

socialdeskfanpage

Strona Social Deska na Facebooku to miejsce, gdzie bardzo poważnie podchodzimy do budowania relacji z naszymi klientami. W tej notce przedstawiam strategię, którą kieruję się podczas prowadzenia Fan Page’a Social Deska.

Na początku zadaliśmy sobie na pytanie z kim tak naprawdę komunikujemy się na Facebooku? Czy są to użytkownicy naszych aplikacji, potencjalni użytkownicy panelu Social Desk, decydenci w firmach i agencjach, którzy dokonują u nas zakupu, czy może szeroko pojęta branża SM?

Doszliśmy do wniosku, że są to osoby, które po stronie agencji i klienta bezpośrednio obsługują Fan Page oraz specjaliści z branży (blogerzy, szkoleniowcy). Z myślą o nich tworzymy każdy nasz wpis na Facebooku oraz uruchamiamy aplikacje.

Staramy się trzymać zasady, że piszemy o tym co do nas należy. Nie wcielamy się w rolę branżowych serwisów informacyjnych. Nie dostarczamy więc nowinek ze świata social media. Skupiamy się głównie na produkcie i potrzebach naszych klientów.

Wykorzystujemy własną aplikację Zadaj Pytanie do udzielania porad i rozwiązywania problemów z zakresu mediów społecznościowych, strategii oraz samego Social Deska. Staramy się odpowiadać w krótkim czasie. Razem z naszymi fanami tworzymy społecznościowe FAQ. W dyskusjach pod pytaniami i odpowiedziami pojawiają się również wypowiedzi fanów, którzy dodają wartość. Jeżeli masz jakieś pytanie, które nurtuje Cię od dłuższego czasu, np. „Czy Facebook się skończy?” lub „Jak wkomponować nasze aplikacje użytkowe w strategię social media firmy?”, zapraszamy do aplikacji.

Jesteśmy zdania, że najbardziej użyteczne innowacje będą pochodzić od naszych klientów. Za pomocą aplikacji Zgłoś Pomysł zbieramy Wasze opinie na temat nowych funkcjonalności w Social Desku. Liczymy również na uwagi dotyczące obecnych rozwiązań. W krótkim okresie w aplikacji pojawiło się wiele ciekawych głosów pochodzących od naszych klientów, które uwzględniamy w rozwoju produktu. Używamy jeszcze jednej aplikacji o nazwie Zgłoś Odpowiedź, która służy nam w zbieraniu cennego feedbacku w sposób bardziej dyskretny. Za pomocą tego narzędzia zbieramy cenne uwagi, które uwzględniamy w naszym modelu biznesu. Aplikacja stała się szczególnie pomocna podczas warsztatów, które odbyliśmy z Startup Weekend NEXT w celu rozijania naszego modelu biznesu.

Każdy produkt wymaga wyjaśnienia. Social Desk nie jest tutaj odstępstwem. Regularnie publikujemy mini-infografiki, które wykładają funkcje i korzyści poszczególnych aplikacji dostępnych na platformie Social Desk.

Z miłą chęcią dzielimy się naszym własnym doświadczeniem, które wynika z korzystania z Social Deska na co dzień. Radzimy jak najlepiej skonfigurować aplikację. Dzielimy się również pomysłami na wykorzystanie naszych aplikacji w działaniach marketingowych.

Jeżeli macie uwagi do naszej strategii komunikacji, zapraszamy do komentowania! Dalszy ciąg nastąpi.

No comments yet.

Dodaj komentarz