fbpx

Potrzeba matką wynalazku. Social Desk powstał jako wewnętrzne narzędzie na potrzeby Mitu – agencji social media. Wkrótce okazał się tak dużym projektem, że zapadła decyzja o wejściu na rynek.

Gdy ponad dwa lata temu razem z Maćkiem Swobodą i Krzysztofem Dyszczykiem zaczęliśmy działać jako agencja Mitu, okazało się, że tworzenie i zarządzanie niezależnymi aplikacjami na Facebooku rodzi sporo problemów.

  • Klienci wymagali od nas tworzenia aplikacji w bardzo krótkim terminie.
  • Zarządzanie aplikacją bez panelu administracyjnego jest bardzo trudne dla Project Managera, tym bardziej jeśli ten obowiązek leży po stronie klienta.
  • Nawet najbardziej różnorodne aplikacje mają wiele punktów wspólnych, a my tworzyliśmy każdą z nich oddzielnie.

Problemy nie kończyły się na aplikacjach. Jestem osobą, która nadzoruje komunikację prowadzoną w imieniu naszych klientów z użytkownikami Facebooka. Przeglądanie dużej ilości Fan Page’y pochłaniało sporo mojego czasu. W dodatku nigdy nie byłem pewien, czy jestem na bieżąco. Stąd zrodziła się kolejna potrzeba – możliwość przeglądania całej komunikacji z fanami i jej moderacja.

Po kilku miesiącach działania agencji podjęliśmy decyzję, że musimy stworzyć narzędzie, które pozwoli nam na:

  • Tworzenie nowych aplikacji w oparciu o API, które na bieżąco rozbudowujemy.
  • Zarządzanie aplikacjami, które zbudowaliśmy dla naszych klientów za pomocą wspólnego panelu.
  • Wygodną i przejrzystą obsługę komunikacji z naszymi fanami z jednego miejsca.
  • Publikowanie treści na Fan Page’e zgodnie z zaplanowanym harmonogramem komunikacji.

Od ponad 3 lat zawodowo zajmuję się wykorzystaniem Facebooka do celów marketingowych. W tym czasie przetestowałem sporą liczbę zagranicznych i krajowych rozwiązań. Doszedłem do wniosku, że platforma, którą tworzymy na własne, wewnątrzne potrzeby jest w wielu aspektach lepsza do tego, co oferuje rynek. I tak zapadła decyzja o podzieleniu się tym, co robiliśmy w ramach Mitu z innymi i wyjściu z naszym narzędziem na rynek.

Social Desk to narzędzie dla agencji oraz dla klientów biznesowych, którzy prowadzą działania marketingowe na Facebooku we własnym zakresie.

Co wyróżnia Social Desk od innych platform dostępnych na rynku?

  • Zaawansowane aplikacje. Zadbaliśmy o bardzo wiele szczegółów. Przykład: „wydarzenia” (wkrótce o tym więcej na naszym blogu), które pozwalają na bogatą konfigurację różnego rodzaju komunikatów (wpisy, zaproszenia, maile) wysyłanych przez aplikacje.
  • Nie tylko konkursy. Uważamy, że promocje są bardzo ważne, ale postawiliśmy również na aplikacje użytkowe, które w długiej perspektywie tworzą wartość dla klientów poprzez np. zadanie pytania ekspertowi, zrecenzowanie produktu, czy współtworzenie oferty firmy z klientami na Facebooku.
  • Design aplikacji. Wypracowaliśmy własny styl, który jest spójny dla wszystkich aplikacji. Najważniejsze jest dla nas doświadczenie użytkowników z aplikacją. Klienci Social Deska nie muszą zbytnio starać się, aby aplikacja była ładna. O estetykę zadbaliśmy my.
  • Moderacja. Żadne konkurencyjne narzędzie na rynku nie pozwala na wyświetlanie wszystkich wpisów z obsługiwanych Fan Page’y w jednym strumieniu informacji. Z naszych doświadczeń wynika, że jest to najwygodniejszy sposób na obserwację tego, co się dzieje na wielu Fan Page’ach.
  • Cena. Przyznajemy się do tego, że nasze produkty są nieco droższe od konkurencyjnych rozwiązań. To świadomy wybór. Nasze ceny idą w parze z jakością, którą oferujemy. Dzięki niej z naszych gotowych aplikacji skorzystały duże marki, które wcześniej były skazane na bardzo drogie aplikacje tworzone na zamówienie.

Leave a comment

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.