Case Study: JESIENNY LOOK, czyli konkurs zorganizowany przez SHOWROOM

ShowroomKonkursWiecej

Przedstawiamy studium przypadku kampanii marketingowej przeprowadzonej przez firmę SHOWROOM na swoim Fan Page’u, która została oparta o aplikację Konkurs Foto z Social Deska.


Marka: SHOWROOM

Hasło kampanii: JESIENNY LOOK

Czas trwania kampanii: 13.10.2012 – 24.10.2012

Grupa docelowa: młodzi ludzie, miłośnicy mody

Cel: zaangażowanie fanów SHOWROOMU, zwiększenie zasięgu marki SHOWROOM na Facebooku, pozyskanie ciekawych treści pochodzących od użytkowników, spójnych z marką SHOWROOM

Zasady dla uczestników: przygotuj i sfotografuj własną stylizację inspirowaną jesiennymi trendami, komentuj i oddawaj głosy na najlepsze prace

Liczba zwycięzców: 9

Nagroda: kupon na kwotę 1000 zł do wydania na shwrm.pl

Wsparcie reklamowe: brak wsparcia reklamowego poza standardowym budżetem na promocję wszystkich postów

Statystyki Fan Page’a SHOWROOM

Konkurs rozpoczął się 13 października. Na poniższym wykresie przedstawiamy porównawczo wyniki dla wcześniejszych kilku dni.

Statystyki z aplikacji

  • Liczba odwiedzin aplikacji: 26 642
  • Liczba unikalnych odwiedzin aplikacji: 17 272
  • Średni czas odwiedzin: 3 min. 13 sek.
  • Liczba fanów, którzy przybyli w trakcie trwania konkursu: 10 320
  • Liczba użytkowników, którzy nadali uprawnienia aplikacji: 6 569
  • Liczba zgłoszonych prac: 147
  • Liczba oddanych głosów: 9 102
  • Liczba komentarzy pod pracami: 407

Opinia klienta

Jasiek Stasz, współzałożyciel SHOWROOMU: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykorzystania narzędzia Social Desk do organizacji konkursu na naszej stronie fanowskiej. Przemyślany i intuicyjny interfejs umożliwia powierzenie zarządzania konkursem osobom bez kompetencji technicznych. Nie bez znaczenia, szczególnie dla osób zajmujących się zawodowo modą i designem, jest fakt, że całość aplikacji jest nie tylko funkcjonalna, ale również bardzo estetyczna.”

Podsumowanie

Aplikacja Konkurs Foto świetnie nadaje się do wykorzystania podczas kampanii kierowanej do społeczności aktywnych internautów, którzy lubią tworzyć treści i na nie reagować. Jak widać na załączonym przykładzie, to fani SHOWROOMU w głównej mierze zachęcili swoich znajomych do wzięcia udziału w konkursie. Wpisy dotyczące aplikacji na Facebooku, które towarzyszyły tej kampanii, to nie tylko treści zdefiniowane i ustawione przez marketera (w przypadku SHOWROOMU było ich kilka rodzajów i wersji), ale również wpisy pochodzące od samych użytkowników. Technologia Open Graph zastosowana w aplikacji pozwala na wirusowe rozprzestrzenianie się prac dodawanych w konkursie (zgłoszonych zdjęć i opisów) wśród znajomych konkursowiczów. Wreszcie dobrze dobrana tematyka konkursu do zainteresowań społeczności pozwala osiągnąć satysfakcjonujące efekty dotyczące nie tylko zaangażowania dotychczasowej społeczności, ale również powiększenia grupy fanów z grupy docelowej marki.

No comments yet.

Dodaj komentarz