Case study: Dodaj opinie, czyli kilka słów o sprzedaży na Facebooku

Jakiś czas temu postanowiliśmy opisać case study marki Seboradin, a przy okazji podzieliliśmy się ogólnymi refleksjami na temat f-Commerce. Artykuł ukazał się na stronie nowymarketing.pl. Cały artykuł można przeczytać w tym miejscu.

W tekście odpowiadamy na pytanie, w jaki sposób można wesprzeć sprzedaż własnych produktów. Od dawna wiadomo, że nie wystarczy tylko zainteresować użytkowników swoim produktem, ale trzeba również wzbudzić ich zaufanie. Puste slogany reklamowe nie trafiają do konsumentów tak, jak rekomendacje znajomych. Dlatego tak bardzo pożądane przez marki są opinie użytkowników. Wiarygodność marki rośnie, jeśli opinie o jej produktach pisane są przez ludzi z krwi i kości.

Ważne jest, żeby agregowane opinie były użyteczne dla innych użytkowników, dlatego konieczne jest ich przystępne zaprezentowanie. M. in. to sprawiło, że stworzyliśmy aplikację Dodaj Opinie – chcieliśmy, żeby spontanicznie zamieszczane opinie przez fanów były uporządkowane i łatwo dostępne dla innych.

Jednym z ciekawszych wdrożeń okazał się przypadek Seboradin. Marka kosmetyków do włosów mądrze wykorzystała opinie użytkowników. Po pierwsze prezentując je odwiedzającym aplikację użytkownikom. Po drugie zbierając uwagi na temat swoich produktów z perspektywą wykorzystania ich podczas ewentualnych zmian w produkcji.
screenshot-www facebook com 2015-04-14 13-29-34
Aplikacje użytkowe takie jak Dodaj Opinie mogą okazać się ciekawym tłem dla dyskusji o f-Commerce. E-Commerce na Facebooku nie ma w swojej historii spektakularnych sukcesów, mówiąc najdelikatniej. Marki w 2010 roku równie szybko wchodziły w f-Commerce, jak szybko się z niego wycofywały. Dziś Facebook robi kolejne podejście, wierzy, że ogromny potencjał, jaki drzemie w społecznościach, można połączyć z dużymi wzrostami e-Commerce. Co z tego wyjdzie, pokaże przyszłość.

No comments yet.

Dodaj komentarz